I-LANDSPROBLEM

Min syster kom precis in i rummet med panik. HUR SKA HON SKRIVA NAMNET PÅ MJUKISBYXORNA?! Fick vara smakråd. Det jag skulle lösa var om Jenni skulle stå lodrätt eller inte på byxbenet. Trots att hon redan bestämt sig försökte jag med råd och tips få henne att ändra sig, varför ens få tanken att fråga mig? Det slutade med att hon fick som hon själv ville med sina egna byxor, lodrätt skulle det såklart vara!
   Det får mig att tänka på vilka problem vi hade med våra klasströjor i nian, vi hade panik trots att INGEN ANNAN hade börjat med sina, eller ens fått papper om det. Vi tjejer älskade idén med "NO studar ändå gudar", killarna blev putt när de blev nedröstade och "alla arbetare till sektor 9e" fick stå på ryggen. Vilka problem man har ibland. Jag sitter nu med Man In The Mirror i högtalarna och tänker tillbaka på högstadiet med 9e, och ännu längre tillbaka. Vilka minnen. Så många minnen försvinner med tiden, önskar att jag hade ett kort på de som fått mig att må bra en gång. Även de som fått mig må dåligt. Jag vill minnas. Jag ska köpa mig en bra kamera att ha med mig överallt, här ska det blixtra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0