DET OBEGRIPLIGA

   Inatt sov jag oroligt, så som igår natt också. Hör av dig, snälla.
Just nu läser jag "Syskonkärlek" av Katarina von Bredow. Handlar om två syskon, kille och tjej, som är förälskade i varandra. De kan helt enkelt inte hålla sig ifrån varandra. De har varit tighta sedan de var små, men det är inte förens nu de börjar förstå att deras känslor är mer än hos andra syskon.
   Innan jag började läsa boken var jag skeptisk och lite småäcklad av boken, vem skulle vilja ha sex med sin bror/syster? När jag väl började läsa boken och kommit en bit in i den, börjar jag förstå dem. De vill inte själva känna det de känner men de kan bara inte låta bli. De blir avundsjuka när de är ute med andra killar och tjejer och alldeles varma i kroppen då de ser varandra. De känner varandra ut och in, de pratar om allt och träffas varje dag. Det är då man börjar fundera på om det ändå inte skulle vara enklare så. Någon man verkligen, verkligen känner och inte behöver göra sig till för? Kärleken är komplicerad, det har det alltid varit och kommer troligen alltid att vara. Det är nog bara att acceptera det och göra det bästa av situationen, se det bästa i allt. Allt underbart, trots att man inte alltid kan backa om det blir krångel.
   Boken är bara att börja läsa, ni behöver inte läsa länge för att fastna som som den var fylld med klister!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0