LOPPIS









   Igår ringde klockan 05.40. Jag gick upp kl 06.00 och åt frukost. Tog på mig mjukisbyxor från Våmb', oranget linne från Gina Tricot, vit tjocktröja från JC och gula tygskor från DNA. Jag sminkade mig och gick ner i garaget för att hämta cykeln och började cykla mot där jag skulle träffa Fanny. Det hade sett kallt ut ute och jag hade på mig en ganska varm jacka och hade med mig tumvantar, men det var faktiskt ganska varmt ute. Jag mötte Fanny kl 06.35 och vi började cykla till Amanda som vi skulle möta på vägen, 06.30. Vi kom till kiosken vi skulle möta henne på och väntade där en kvart. Vi hade smsat och ringt men fick inget svar så vi åkte så att vi skulle hinna till 07.00. Vi cyklade, och det är ganska långt till Våmb så det tog ungefär 20 minuter. Det småregnade och blablabla, så kom vi dit. Vi började med att hjälpa till med att plocka in saker från containern till tälten och efter ett tag var vi klara och vi fick platser att stå och sälja vid. Jag och Elsa fick stå vid leksakerna och böckerna, vilket var jättekul- det fanns så mycket att kolla på, massa skit. Sedan öppnade loppisen! Klockan 09.00 öppnade vi tälten och massor av folk nästan sprang in. Det var kaos och det var massa människor vid mig och Elsa som kollade på böcker, senare kom det massor till leksakerna också. Det var jättekul, men svårt, att sälja. Böckerna var lätta eftersom alla böckerna och kassetterna kostade 5kr/st. Det var mycket svårare med leksakerna eftersom vi själva fick bestämma vad dom kostade. I början sålde jag allt jättebilligt och Elsa allt hyfsat dyrt. Det var jättesvårt eftersom alla gamla människor var snåla och liksom 'för det här lilla?! Nejnejnej, du får 10kr för dom här sakerna, inte ett öre mer'. Vi bytte en liten stund medans Emelie och Fanny skulle äta. Då fick vi mattor, lampor och krukor, vilket var jättetråkigt eftersom det inte kom några dit. Men vi bytte tillbaka efter att vi hade ätit först korv och sedan lasange.
   Det sista var också kul för då hade man lärt sig hur et fungerade och man kunde skämta mycket med med kunderna och höja priset lite till, och vi ville knappast sluta, men då kom de som skulle ha andra passet och tog över kl 12.00. Vi stannade kvar en liten stund efterår och kollade på kokosbollskastning.•

   Det var jättekul att stå i loppisen och sälja! Köpte inget själv, jag hade glömt pengar.



So'long♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jippie! va kul med loppis i fotbollen :)

Jag älskar typ att stå ch sälja saker , fast inte varje dag men ja ^^haha . det är inget jag skulle vilja jobba med när man blir sor om jag säger så då ;D hihi ^^ god natt på dig så ses vi imorgon :D

puss<33

2009-09-06 @ 21:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0