SE UPP I BACKEN, TUSEN HÅL I NACKEN

Och så var man hemma! Borta bra men hemma bäst? Tveksamt. Duschen, sängen och älskling är saknad, men annars har det varit great borta! Har ni missat vart jag varit så har jag varit uppe i Hovfjället och åkt skidor. Var där med konfirmanderna eftersom jag är ledare för gruppen äventyr.
   Vi åkte från Skövde lite efter fyra i fredags och vi ledare åkte i en minibuss, medan de nästan 70 konfirmanderna åkte buss upp. Vi ledare var framme lite innan åtta och packade upp mat och diverse, konfirmanderna kom någon kvart eller två efter oss. Bestämmandet av platser började, uppackandet började och det blev mycket ståhej innan allt var klart. (Ps. jag måse varna er. Eftersom minnet mitt varken är bra eller långt så kommer ordningen inte att stämma från och med nu)
   Under fredagen åt vi hamurgare som vi ledare fixade under tiden de packade upp. Vi kollade på film, "Festival", som nog de flesta tyckte var småkul emellanåt. Det var det läggdags för de som ville vid tolv och de resterande skulle hålla låg profil och vara så tysta som möjligt.
   På morgonen var det till att dra sig upp ur sovsäcken vid sju för att äta frukost och sedan var det bara att slänga på sig varma kläder och hoppa in i bussen som åkte iväg till backarna kvart i nio. Uppe i backarna var det livat och vi åkte och åkte och åkte! För mig själv gick det ganska så bra, ramlade ett antal gånger efter att jag åkt tre svarta backar och blev lite av en fegis. Dessutom tappade jag en skida mitt i en backe och fick gå upp ett antal meter för att hämta den igen medan skidåkarna svischade förbi i full fart.
   Vi käkade lasange vid fyra och därmed var åkandet över för den här gången. När allt var inpackat åkte vi tillbaka till stugan och var där lite innan halv sex. Där tog vi på oss torra kläder och vi fick fixa i ordning baugetter som kvällsmål med massa gottigt i. Under kvällen hade vi en "stationsgrej" med drama, tipspromenad, spel och prat. Jag, Julia och Fanny hade hand om dramastationen där det gick ut på att tjejerna skulle lista ut hur killar tänker och att killarna skulle lista ut hur tjejer tänker. Sedan spela upp en fortsättningsscen efter en berättelse vi berättat. Efter två och en halv timme var det klart och då var det tävling som gällde! Kärleksuppdraget, som gick ut på att samla så mycket poäng som möjligt på olika sätt och vis. De var indelade i åtta grupper. Några av uppgifterna var att klä ut två i gruppen (tjej och kille) till det motsatta könet, skriva dikt, skriva en låt, samla olika saker och ting osv.. Efter det var det andakt och sedan var det fri tid. Vissa la sig för att sova, andra kollade på film och de andra gjorde lite som de ville, bara det var tyst. Vi satte oss för att spela kort och lite annat gott & blandat. Gick och la oss lite efter två den sista natten.
   Dagen efter var det upp och hoppa klockan åtta, det var min och Julias tur att väcka de sovande konfirmanderna och att fixa frukosten. Efter den underbart goda frukosten var det bara att börja det roligaste på hela resan, att packa ihop och att städa för avresan. När det var klart fördrev vi de sista timmarna med att leka lite smålekar, dela ut priser och samla in beställningar för maten på väg hem. Donken såklart!

Lite oturliga saker som hände i backen var att Lola vred till knät så hon måste gå på kryckor och att Linus tappade minnet för ett tag och fick hjärnskakning. Båda två olyckorna på deras första åk. Krya på er!


Kommentarer
Postat av: munky - tre personer en blogg

HAHAHA på den där bilden från liften XDXDXDXDXDXDXD

2011-02-28 @ 23:17:22
URL: http://munky.blogg.se/
Postat av: munky - tre personer en blogg

HAHAHA på den där bilden från liften XDXDXDXDXDXDXD

2011-02-28 @ 23:18:26
URL: http://munky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0