Utvisad...

   Idag var det faktiskt klassfotbollen med Nero! Eller ja, inte mer än i fyrtiofem minuter men det var bättre än inget ;) Det var faktiskt kallt och så såg det ut att börja regna..så var och en åkte hem till sitt.



   Sedan var det off and go till matchen som började klockan tre. Motståndarna var sena och jag trodde fan inte att dom skulle komma? Men det gjorde dom och medans vi "väntade" på dem började det först åska, sedan kom regnet och efter det hagel. Idag? Hagel? Det ska vara sommar Gud, eller vem fan det nu är som bestämmer vädret... Vi började värma upp i varje fall och när vi kom upp på planen var det som en jefla bassäng? Det både haglade, regnade och var sol under uppvärmningen. Efter första gången jag slängde mig på uppvärmningen var det ingen idé att ens bry sig om hur jag själv såg ut.. Helt och hållet neddrängt i lera och vatten. Friscopojkarna, motståndarna, kom i alla fall upp precis när vi hade börjat förbereda oss för matchstart och fick inte mycket till uppvärmning innan matchen startade. Det gick så jävla bra idag, har inte känt såhär bra på hur långe sedan som helst! Asgött :D Vi gjorde första målet. Dom gjorde ett och det blev lika. Sedan gjorde vi ett till som Amanda Johansson nickade in. Sedan med cirka tio minuter kvar begicks något slags misstag i bak och en av deras toppar kommer i friläge, jag är redan på väg ut och slänger mig utanför straffområdet med benen och missar bollen och kapar henne... Hon fälls. Jag får rött kort för kapning i friläge... För er som inte har fattat eller vet så är jag målvakt. Vi har alltså ingen målvakt. Ellinor är så grym så hon ställer upp. Hon har aldrig stått i mål, men hon är inte rädd för bollen.. Så jävla grym är du Ellinor! På frisparken från kapningen gör de mål. Det blir också det sista. Med tio spelare och ingen ordinarie målvakt de sista tio minuterna gick det bra ändå. Bra spelat tjejer!

   BTW så är jag avstängd från nästa match också.. Peter sa efteråt att jag kanske hade fått spela nästa A-lagsmatch om jag inte blivit utvisad. Kul kul...




Hmm♥

Kommentarer
Postat av: maja nilsson f 95

det hände precis samma sak på våran match:) eller :( menar jag kanske.... Hannu på typ värsta paniken och alla stod bara och gapade hihi lite komiskt var det ju <3

2010-05-29 @ 23:38:52
Postat av: isabella*såklart :)

svar maja: joo hörde detta.. men helen fick vara med nästa hörde jag? tur det ;s <3

2010-05-29 @ 23:55:18
URL: http://isabellastrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0